Santa Maria de Castello de Galliza

Topónimos, entidades de poboación, parroquias...
Responder
Avatar de Usuario
VascoRodrigues
Novo
Novo
Mensajes: 8
Registrado: 08 Ene 2007, 09:00
Ubicación: Lisboa, Portugal
Contactar:

Santa Maria de Castello de Galliza

Mensaje por VascoRodrigues »

Caros Foristas,

tenho um trisavô natural da Galiza (terá nascido por volta de 1840).
Segundo o seu registo de casamento (realizado em Portugal), ele chamava-se Bento Noya e era natural de "Santa Maria de Castello de Galliza (Reino da Galliza)".

Nos mapas da Galiza que verifiquei não encontrei tal localidade.
Alguém me sabe dizer onde se situa esta localidade?
Hoje em dia pertence a que paroquia (concelho/freguesia)?
Tendo em consideração o apelido do meu trisavô, aquela localidade pertencerá à paroquia de Noya?

Desde já muito obrigado a quem me puder auxiliar.
Saudações,
Vasco Rodrigues
Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensajes: 1254
Registrado: 15 Sep 2006, 09:00

Mensaje por Pousada »

Existen en Galicia dúas freguesías chamadas "Santa María de Castelo": a primeira tópase no concello de Taboada, na provincia de Lugo, e a segunda no concello de Trazo, na provincia de Coruña.
En galego normativo, a palabra Castello non existe, pero nos textos antigos de Galicia os castelos aparecen escritos como castellos, e incluso castiellos, así que non cabe a menor dúbida de que se trata de unha destas dúas freguesías.
O feito de que o apelido sexa Noya / Noia, non significa que tivese, por necesidade, que ter nacido nesa localidade, ainda que é moi probable que se trate dun apelido toponímico, e que os seus antepasados si fosen de dita localidade
Avatar de Usuario
VascoRodrigues
Novo
Novo
Mensajes: 8
Registrado: 08 Ene 2007, 09:00
Ubicación: Lisboa, Portugal
Contactar:

Mensaje por VascoRodrigues »

Obrigado Pousada. As suas informações foram muito úteis.
Tendo em consideração o apelido do meu trisavô, estou em crêr que a freguesia de origem dele é Santa Maria do Castelo do Concelho de Trazo. Isto porque existe uma povoação neste concelho que se chama "A Noia". Provavelmente a familia dele é originaria desta terra e adoptou como apelido o nome da terra.

Por via da certidão de casamento dele sei que nasceu em 1836 (mas não sei o dia nem o mês) e sei os nomes dos seus pais e avós. Também sei que, actualmente, o Registo Civíl com competência para os registos dos nascimentos ocorridos no concelho de Trazo é o Registo civíl de Ordes.
Por isso lhe pergunto, caso saiba, se sabe a que arquivo é que me devo dirigir para tentar obter uma certidão de nascimento do meu trisavô?

Muito obrigado!
Avatar de Usuario
Pousada
Administrador
Administrador
Mensajes: 1254
Registrado: 15 Sep 2006, 09:00

Mensaje por Pousada »

Os libros sacramentais da freguesía de Santa María de Castelo, en Trazo, están depositados no Archivo Histórico Diocesano de Santiago de Compostela. Teñen os libros de bautizados dende 1671, de matrimonios dende 1672, e de defuncións dende 1670.
Podes contactar con eles a través do seguinte correo electrónico

ahdsantiago@archicompostela.org

Os Rexistros Civís de Galicia non teñen información de partidas de nacemento antes de 1870, na maior parte dos casos, así que a única vía que lle queda é acudir ós arquivos relixiosos.
Ainda que para contactar co Archivo Diocesano de Santiago de Compostela haberá de esperar ata o mes de setembro, xa que nestes momentos o persoal está de vacacións. Poderá pedir así unha partida de bautismo, na que se conterán datos semellantes á partida de nacemento.

Saúdos
Avatar de Usuario
VascoRodrigues
Novo
Novo
Mensajes: 8
Registrado: 08 Ene 2007, 09:00
Ubicación: Lisboa, Portugal
Contactar:

Mensaje por VascoRodrigues »

Muito obrigado.
Vou seguir as suas recomendações. Em Setembro vou contactar o Archivo Histórico Diocesano de Santiago de Compostela. Pode ser que consiga descobrir mais alguma coisa sobre o meu trisavô.
Saudações
Responder