Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Procuras sobor de apelidos ou temas relacionados
Responder
MarioP
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 14 Nov 2015, 15:43

Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por MarioP »

Hola a todos
grazas por aceptaren a miña filiación no Foro de Xenealogia.
Sou Mário, de Portugal (Oporto) e estou a facer un levantamento, nos arquivos das parroquias, das miñas orixes familiares.

Sabía claramente que o meu cuarto avó paterno, viñera do país Basco para Portugal e, por vía da súa filla, deixara o apelido ao meu bisavô.

Con todo, recuando máis e máis, na liñaxe paterna directa dos homes, atopei com Braz Antonio, meu unsetimo avó, natural do Reino de Galicia. Segundo o cura, no rexistro de matrimonio do seu fillo Manoel Braz (1783), Braz Antonino era freguês da parroquia de Padronelo (Amarante) desde pequeniño, como tal, habia nacido en Galicia. Pero onde?

Atopei a resposta nos asentos do matrimonio do propio Braz, o primeiro en 1767, o segundo (xa viuvo), en 1760. Aí vi os nomes dos meus oitavos avós - André e María, naturais de Salvador de Coruxo (tantas veces pasei alí, sen saber que aí tiña as orixes máis fermosas na miña xenealogia). O problema agora é que quedei con dúbidas na lectura do nome de Andrés, o meu oitavo avó, polo que poño aquí os extractos da transcrición e pido a vosa axuda:

Será Andrés de Gomes (Comes) Aez? Come Saez? Come Aiz?
Penso que non sería Comesaña (ás veces, a lectura dos curas, aínda por riba do Portugués de Amarante para Galego, o século XVIII, poderá dar ter errores/adaptaciones improvisadas), mas...

Haberá algo de familiar nos nomes?

Graciñas mais uma vez e salúdos desde Oporto,

Mário

Os documentos:

Imagen

Imagen

Imagen

Imagen
(José António Braz é o meu sexto avô)
Avatar de Usuario
legaria2001
Foreiro Maior
Foreiro Maior
Mensajes: 300
Registrado: 05 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Pontevedra

Re: Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por legaria2001 »

Estima Mario:

Creo que el apellido (aunque mal escrito, por el cura portugues) es COMESAÑA. Para ello me centro en que la gran mayoría de apellidos Gallegos son Topónimos. Es decir, que el apellido corresponde al lugar de nacimiento de la pesona o de sus ancestros. Además el nombre de Andrés, corresponde con el del Santo al que está dedicada la mencionada Parroquia de Comesaña (Santo André de Comesaña).

Por otra parte, esta parroquia de Comesaña, es colindante (vecina) con la parroquia de Coruxo. Curiosamente, si miras en Wikipedía, verás que en esta Parroquia existian antiguamente varios molinos. Uno de ellos era llamado el Molino de Brais

La Feligresía, escrita correctamente, es FRAGOSELO, que pertenece a la Parroquia de San Salvador de Coruxo)

Tambien el apellido de tu Abuela, parece que es un Topónimo, pues RODAS es un lugar de las Islas Cies (en frente de Vigo)

Concretando: Tu antepasado, se llamaba Antonio Blas (de) COMESAÑA y su mujer Maria (de) RODAS, de la feligresia de FRAGOSELO, en la Parroqia de San Salvador de Coruxo, Obispado de Tui

Un cordial saludo,

Fátima Fentanes Diez
MarioP
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 14 Nov 2015, 15:43

Re: Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por MarioP »

Olá, Fátima,

muito agradecido pela tua resposta. A primeira impressão que tive era que se tratava de Comesaña, pelos mesmos motivos. Depois fui ficando com mais dúvidas. Agora, com a tua leitura, estou mais certo que era realmente Comesaña. Curiosamente, na entrada do apelido Comesaña, no índice de apelidos de Xenealoxía.org surge um Blas Comesaña, num tratado de venda (ou legado, creio) de 1622.

A pista dos moinhos é muito interessante. Em Padronelo (na verdade Santo André de Padronelo) há uma tradição grande de produção de pão, é até conhecido em Portugal o tipo de pão específico - pão de Padronelo. Talvez André e Maria, mais o pequeno Brás, tenham ido para Amarante para fazer pão.

Um dia visitarei o arquivo da Diocese de Tui para confirmar melhor tudo isto, e darei notícias.

Saludos e obrigado,

Mário B. Pastor
Locomotoro091
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 20 Nov 2015, 15:04

Re: Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por Locomotoro091 »

Apelido Blas, da zona do Municipio de Crecente. Pobo de Sendelle.
MarioP
Novo
Novo
Mensajes: 3
Registrado: 14 Nov 2015, 15:43

Re: Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por MarioP »

Moitas gracias, Locomotoro. Vou procurar mais informações de Sendelle.
Breo-jan
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 640
Registrado: 20 Mar 2006, 09:00
Contactar:

Re: Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por Breo-jan »

Locomotoro.¿Non liches que o devanceiro de Mario era de Coruxo?¿Pra qué o mandas a buscar a Sendelle ou Crecente?E ademáis non tiña o apelido Blas.Ó final entre o que lle di Legaria e o que lle dis vai rematar liado de mala maneira,e poida que facendo viaxes sen ser preciso ou buscando o que non é.
 
Breo-jan
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 640
Registrado: 20 Mar 2006, 09:00
Contactar:

Re: Apresentaçon e pedido de axuda com o apellido de um antepassado de Vigo

Mensaje por Breo-jan »

Mario anda na procura disto:Eran Andrés de ¿Comesaña? e a súa muller María de Rodas,de Coruxo,veciños no lugar de Fragoselo.A partida de casamento ha de estar nun libro de casados de Coruxo (que creo que xa están no arquivo da diócese de Tui,na catedral) entre as dos anos 1720 a 1735,se non antes.A de bautismo do seu fillo (Bras António/Blas Antonio) ha estar no de bautizados da mesma parroquia,ha datar de despóis do seu casamento.Saúdos.
 
Responder