Arruñada

Foro de traballo de Apelidos de Galicia. Pode publicar informacións de apelidos, ou modificar os xa publicados
Responder
Avatar de Usuario
Milleiro
Super Foreiro
Super Foreiro
Mensajes: 1306
Registrado: 04 Nov 2001, 09:00
Ubicación: Galiza
Contactar:

Arruñada

Mensaje por Milleiro »

Apelido galego que ten a sua orixe no lugar do mesmo nome no concello de San Martín de Ozcos. A sua actual distribución no País Galego é a seguinte:

Provincia da Coruña: 4 abonados
Provincia de Lugo: 7 abonados
Eo-Navia: 18 abonados
Provincia de Ourense: 1 abonado
Provincia de Pontevedra: 0 abonados

DATO DO ARQUIVO DO REINO DE GALIZA
- EL COMENDADOR DE PUERTOMARÍN Y FRAY DON NICOLAS FERNÁNDEZ ARRUÑADA Y LOGARES. AUTO ORDINARIO SOBRE CELEBRAR LA NOVENA DE SANTA GERTRUDIS LA MAGNA EN LA ERMITA DE NUESTRA SEÑORA DEL CAMINO, SITA EN EL PRIORATO DE SAN JUAN DE OBE Y NO EN LA PARROQUIA DE SANTA MARÍA DEL CAMPO. 1784 XVIII

Non teño constancia de liñaxes e pedras armeiras para familias con este apelido.
Avatar de Usuario
gmendez
Novo
Novo
Mensajes: 9
Registrado: 26 Sep 2005, 09:00
Ubicación: La Coruña y Ribadeo
Contactar:

Mensaje por gmendez »

En el Repertorio de Blasones de la Comunidad Hispánica da las siguientes armas:

En campo de azur una ballesta de plata.
Gabriel Méndez
Avatar de Usuario
LoisDelhe
Mozo
Mozo
Mensajes: 22
Registrado: 23 Ene 2003, 09:00
Ubicación: Santiago de Compostela
Contactar:

Arrunhada

Mensaje por LoisDelhe »

Arruñada/Arrunhada

A Arruñada é também lugar da freguesia de TARAMÚNDI, no concelho do mesmo nome, igualmente da Terra Eu-Návia.

Por outra parte, o lugar da Arruñada a que fai referéncia o moderador, no concelho de SAM MARTIM DE OZCOS, pertence (curiosamente) a umha freguesia, Eilao, que é partilhada com o concelho vezinho eu-naviego de igual nome, EILAO. Um caso mais em que nom coincidem exactamente as divisoes administrativa local e parroquial.

Em ambos os casos os habitantes da área dizem ainda o topónimo com o determinativo "a" inicial.

Quanto à sua etimologia e possível significado, sem ter certeza absoluta, inclino-me porque tem a ver com as características do terreno, trataria-se de área onde se produzirom derrubes, quiçá nom naturais senom relacionados com a procura de metais, freqüentes de antigo na zona em que se situam os topónimos. Etimologicamente talvez aparentado com o latim ruina.

Mesmo cabe a possibilidade de um relacionamento de significados entre este topónimo (e apelido) e o Ruña/Runha (topónimo menor e também apelido comentado em outra secçom, montes d'A Runha em Maçaricos). Do punto de vista da etimologia é possível que o topónimo devera ser mais correctamente grafado A Ruñada/a Runhada e, praticamente, Runha e Runhada seriam quase variantes de umha mesma realidade originária, mas som hipóteses a pesquisar, que eu saiba ainda nom investigadas.
Responder